Home | Actueel | Persbericht: Rita van Odenhoven nieuwe bestuurder van Zonnehuisgroep IJssel-Vecht

Mevrouw Rita van Odenhoven is per 17 juli benoemd tot nieuwe bestuurder van Zonnehuisgroep IJssel-Vecht. De Raad van Toezicht heeft in haar de juiste persoon gevonden om de ingezette koers van Zonnehuisgroep IJssel-Vecht verder te vervolgen en vorm te geven.

Rita van Odenhoven volgt Joke Mengerink-Hogevonder op, die sinds oktober 2016 als tijdelijke bestuurder aan de organisatie is verbonden. Zij blijft tot 1 augustus in functie om een goede overdracht van de bestuursfunctie te waarborgen. Zonnehuisgroep IJssel-Vecht is Joke Mengerink-Hogevonder zeer erkentelijk voor de tijdelijke invulling van de bestuurdersfunctie.

Passie en drijfveer

Op dit moment is Rita van Odenhoven werkzaam als bestuurder bij Seniorenresidentie Ruiterbos in Breda. “In mijn werk staat liefde en passie voor chronische zorg voorop. Het is mijn diepste drijfveer om deze menswaardig en passend vorm te geven, waarbij comfort, warmte en aandacht voor zingeving en vervulling wezenlijk zijn voor deze laatste, vaak rafelige periode van het leven”.

Ambities realiseren

De transitie in de zorg dwingt organisaties tot een structuur- en cultuurverandering om een toekomstbestendige organisatie te worden én te blijven. Zonnehuisgroep IJssel-Vecht is blij met de ervaring van mevrouw Van Odenhoven in het zorglandschap. “We zijn ervan overtuigd dat we met de benoeming van Rita als bestuurder de ingezette koers kunnen voortzetten en onze ambities kunnen realiseren”, aldus Frans van Vessem, voorzitter van de Raad van Toezicht.

Centraal Bureau

Zwartewaterallee 25-B