
De campagne ‘HBO-V in de ouderenzorg - Daar zit meer achter’ van ActiZ en V&VN heeft op 26 november een Magneet Award gewonnen. De Magneet is de jaarprijs van SJP (Stichting Jaarprijzen Personeelscommunicatie) voor het beste, meest creatieve werk in arbeidsmarktcommunicatie.
Twee nominaties, één Magneet
De campagne ‘Daar zit meer achter’ werd genomineerd voor twee verschillende categorieën en was één van de zeven Magneet winnaars. Jurylid Marcel van der Quast (specialist Arbeidsmarktcommunicatie): 'Iedere jury heeft zijn darling. Dit was onze darling. Werken in de ouderenzorg is niet het meest flitsende beroep. Maar daardoor des te knapper om hiervoor een interactieve beleving te maken. Waarmee je lekker down to earth die dingen uit het beroep te zien krijgt die je je eigenlijk nooit afvraagt. Maar waardoor je het beroep erg mooi neerzet.
De online experiences slagen er goed in om te ontdekken wat mensen drijft om dat werk iedere dag te doen. Ik wil echt voorkomen dat het nog een keer misgaat met de bloedsuikerspiegel van meneer Davids. Ik wil het vogeltje van meneer Pinas verzorgen. Dat gevoel wordt op de site ook bewezen door de imposante hoeveelheid blogs met goed geschreven echte praktijkverhalen. Bij elkaar een mooie evenwichtige online case.’
HBO-verpleegkundigen interesseren voor VVT
De landelijke campagne van ActiZ en V&VN is erop gericht om meer HBO-verpleegkundigen te enthousiasmeren voor het werk in verpleeghuizen en voor de zorg thuis. De campagne laat studenten HBO-V de dynamiek van de zorgvragen zien en de complexiteit van het verpleegkundig handelen in de wijk en in verpleeghuizen. De campagne is interactief ingestoken om studenten HBO-V op een levensechte manier in aanraking te brengen met de ouderenzorg. Zo staan op de HBO-V campagnesite drie interactieve films waarin complexe zorgsituaties met ouderen aan de orde zijn. Aankomend verpleegkundigen worden zo uitgedaagd om de situatie snel en goed in te schatten en de juiste beslissing te nemen. De games worden veel gespeeld en ook gebruikt als lesmateriaal. Ook verschijnen wekelijks blogs van verschillende ervaringsdeskundigen uit de ouderenzorg op de campagnewebsite en zijn recent een aantal (student) ambassadeursgestart.
Aandeel van ZGIJV
Ook Zonnehuisgroep IJssel-Vecht werkt mee aan de campagne ‘Daar zit meer achter’.
Bron: Actiz.
Terug naar laatste nieuws