Home | Organisatie | Kwaliteit | Waardering en tevredenheid cliënten

Waardering en tevredenheid cliënten

De tevredenheid van cliënten en hun partner en familieleden is de belangrijkste graadmeter voor de vraag of wij het goed doen. Medewerkers en cliënten zijn dagelijks met elkaar in gesprek over wat goed gaat en wat beter kan. Als de cliënt aangeeft dat het beter kan, onderzoeken wij wat we anders of beter kunnen doen.

Cliënttevredenheidsonderzoek
Zonnehuisgroep IJssel-Vecht onderzoekt regelmatig de tevredenheid van cliënten en hun familieleden. Het laatste onderzoek vond plaats in november-december 2017.

Clienttevredenheidsonderzoek 2017 Tevredenheidsscore Net promotorscore (NPS)

Cliënten psychogeriatrie en geronto-psychiatrie

Locaties Zonnehuis, Riethorst, Hoekstee en Esdoorn

(respons 61%: 104 cliënten)

   7,68

  20,6 

 

Revalidatie

Locatie Zonnehuis

(respons 56%: 27 cliënten)

   7,96

 

   8,3  

 

Cliënten met somatische aandoeningen

Locaties Zonnehuis, Esdoorn en Venus

(respons 52%: 95 cliënten)

   7,47

 

   -7,2

 

Klik hier voor een samenvatting van de resultaten.

Zorgkaart Nederland
Zorgkaart Nederland is de grootste onafhankelijke ervaringssite voor de Nederlandse gezondheidszorg. Zonnehuisgroep IJssel-Vecht is in 2017 gewaardeerd op Zorgkaart Nederland met een 8. Bekijk hier alle waarderingen of plaats er zelf uw waardering.

We zijn altijd blij met uw reactie. U kunt op ieder moment gebruik maken van Zorgkaart Nederland om uw ervaring met ons te delen.

Complimenten
Een overzicht van enkele op Zorgkaart Nederland gegeven complimenten zijn hier te vinden. Complimenten aan onze medewerkers zijn natuurlijk altijd welkom op communicatie@zgijv.nl

Klachten
Bij aanvang zorg ontvangt iedere cliënt een brochure met informatie over de klachtenprocedure. We beschouwen elke klacht als een kans onze dienstverlening verder te verbeteren. Als cliënten niet tevreden zijn dan vragen we hen dit direct kenbaar te maken aan de medewerkers of de leidinggevende. Als een klacht niet naar tevredenheid wordt afgesloten dan staat de weg naar de leidinggevende of de Raad van Bestuur open.

Zonnehuisgroep IJssel-Vecht is aangesloten bij de onafhankelijke klachtencommissie Signalis, samen met Viattence, het Baken en Driezorg. Voor meer informatie, zie de website van de klachtencommissie Signalis.

Bij de onafhankelijke klachtencommissie zijn in 2017 vijf klachten van in totaal vier cliënten van Zonnehuisgroep IJssel-Vecht binnengekomen. Eén klacht is niet ontvankelijk verklaard, één klacht is ingetrokken en de overige drie klachten zijn afgerond.

Familieberaad en huiskamergesprekken
Sinds januari 2016 vinden op alle locaties met regelmaat cliënten- en familie-avonden of een huiskamerberaad plaats. Op een informele manier gaan cliënten, familieleden, medewerkers en leiding hier in gesprek over wat goed gaat en wat beter kan.

ActizHKZ keurmerkZonnehuisgroep IJssel-Vecht © 2019Website doorMotivo